Katinka Wals Trainer

Katinka

is naast ontwikkelaar en producent van e-learning een bevlogen trainer op het gebied van Business storytelling. Hoe vertel je als organisatie of bedrijf je verhaal zodanig dat je zowel intern als extern mensen raakt en betrekt bij je merk. Hoe bouw je middels storytelling aan een sterker merk en welke middelen en kanalen zet je hierbij in?

Katinka Wals weet met haar jarenlange ervaring als programmamaker voor omroepen als geen ander hoe veel impact de kracht van een goed verteld verhaal heeft. Een goed verhaal versterkt je merk, niet alleen qua naamsbekendheid maar, omdat mensen zich door een verhaal emotioneel verbonden voelen met het merk, is er ook meer vertrouwen.

Trainingen van Katinka Wals

Driedaagse docententraining voor professionals

Trainersburo geeft een unieke docententraining voor 4 tot 6 medewerkers van een bedrijf of organisatie die hun specifieke kennis en kunde willen leren overdragen. Deze training is speciaal ontwikkeld voor specialisten. Zij verkrijgen didactische vaardigheden, kennis en inzichten zodat zij een (kort*) lesprogramma kunnen opzetten en geven.

De driedaagse training bevat naast de trainingsdagen zelf een aantal huiswerk-opdrachten en vergt in de avonduren extra werk en inzet van de deelnemers.

Dag 1:
Kennismaking; wie zijn we, waar komen we vandaan, wat kunnen we en wat is onze ervaring met onderwijs. Maar ook heel concreet; wat willen én gaan we tijdens deze training leren.
De deelnemers presenteren de door hen voorbereide les waarna en korte evaluatie en analyse van de lessen uit de startopdracht volgt.
We behandelen de tien gouden regels bij een lesvoorbereiding.

Dag 2:
Ook vandaag worden de voorbereide lessen gepresenteerd en geanalyseerd.
We gaan dieper in op vragen als:

  • Welke doelstellingen zagen we voorbijkomen? (en zijn ze bereikt?)
  • Waar lag het centrum van de activiteit?
  • Wat heb je zelf geleerd en waar ligt voor jou persoonlijk de uitdaging?

Dag 3:
We evalueren de lessen en gaan dieper in op het aspect ‘Kennis en Gevoel’.

  • Wie ben ik? Hoe kom ik over?
  • Waar ligt mijn kracht en wat zou een valkuil kunnen zijn.
  • Welke rol kies ik t.o.v. mijn studenten?
  • Waarvoor ben ik verantwoordelijk, waar liggen mijn grenzen en wat is mijn ethiek t.a.v. mijn studenten en de organisatie waarvoor ik werk.

Kosten van de training € 3.800,00 excl. BTW

*met een kort lesprogramma wordt bedoeld dat de training zich niet richt op het schrijven van langere curricula

De dwingende kracht van storytelling als strategie!

Storytelling is nog steeds één van de grote buzzwords. Slimme bedrijven voeden op deze manier de nimmer aflatende honger van het publiek naar content. Met boeiende personages en verrassende plotwendingen maken zij zo op emotioneel niveau verbinding met opdrachtgevers, klanten én collega's!
Storytelling is niet alleen maar een sales-tool maar het wordt ook ingezet om houding en gedrag te veranderen. Uit een onderzoek door de Universiteit van Massachusetts bleek bijvoorbeeld dat een ‘storytelling aanpak’ uitermate effectief was in het overtuigen van mensen met een risico op hypertensie om hun gedrag te veranderen en daarmee hun bloeddruk te verlagen...
Business storytelling kan, mits goed gedaan, een wereld van verschil maken. Steeds meer reclames maken gebruik van deze techniek, en niet zonder succes:

 
 

In vier sessies van een halve dag verspreid over 4 weken begeleidt Katinka jullie team met het zoeken, ontwikkelen en “schrijven” van jullie unieke verhaal.

1) “Een verhaal over de organisatie is een verhaal van de organisatie”

Tijdens deze brainstormsessie gaan we dieper in op jullie bedrijfswaarden en vooral wát zij betekenen voor de organisatie. We analyseren deze woorden en geven ze context op een manier dat zij zowel voor de medewerker als voor de consument gaan leven.
Hoe haal je goede verhalen uit je organisatie? En op welke wijze gaan we deze verhalen vormgeven?

2) “Er was eens…. Het basisverhaal ontwikkelen.” - creatieve sessie

Op basis van de “gehaalde” interne verhalen gaan we, aan de hand van aansprekende praktijkvoorbeelden, aan de slag met het schrijven van een corporate basisverhaal. Er wordt hard gewerkt om tot een verhaallijn te komen met personages, een setting, een probleem of conflict, een climax en een resolutie.

  • Indien het schrijven en het uitrollen van een traject niet binnen de organisatie zelf uitgevoerd wordt, is het van groot belang dat je het uitvoerende creatieve buro op de juiste wijze van informatie kunt voorzien en kunt sturen op het proces. Hiervoor is een aparte trainingsdag ontwikkeld.

3) “De doorvertel factor – het lanceren van je verhaal”

Aan de lancering van een corporate story moet net zoveel aandacht worden besteed als aan het ontwikkelen ervan! Een inspirerende sessie waarbij aan de hand van praktijkvoorbeelden wordt gewerkt aan de doorvertelfactor. Een verhaal kan op veel manieren worden verteld en via veel ‘dragers’ worden verspreid. Wat is de beste keuze en waarom?

4) “De verankeringsfactor – de inbedding van je verhaal.”

Er is een spreekwoord dat zegt: “It takes a thousand voices to tell a single story!” Je verhaal is ontwikkeld, geschreven en gelanceerd. Maar nu? Hoe zorg je ervoor dat je verhaal blijft leven? Dat het wordt doorverteld? Als organisatie ga je vanaf nu ook naar je verhaal leven; je verhaal telkens waarmaken.
Een sessie waarbij de samenhang tussen organisatie, corporate story en communicatie wordt duidelijk gemaakt.

Wanneer je je verhaal moet presenteren op een (internationaal) symposium of intern, voor de board of directors, doe je er verstandig aan een presentatietraining te volgen.
Bijvoorbeeld onder leiding van presentatiecoach Machteld Kooij of Maritte Braspenning.
Deze aanvullende training geeft je speakers-skills een enorme boost!

Vraag informatie aan over de trainingen van Katinka:

Naam(*)
Vul uw naam in

Telefoon
Ongeldige invoer

E-mail(*)
Onjuist e-mail adres.

Bericht(*)
Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

e-max.it: your social media marketing partner
Naar boven